fredag 8. mai 2009

Hardingfele!!!

Gjett hvem som har lånt seg hardingfele, da!!! I dag var jeg hos en hyggelig fyr som ble kjempeivrig da jeg sa jeg var glad i folkemusikk! Jeg fikk låne hardingfele av ham, og skal lære å spille på den! =D Det kan bli en utfordring, men det er utrolig gøy! Jeg har fått helt dilla, men mamma er redd det bare er en "passing fancy", og det er mulig hun har et poeng... =P Uansett sparer jeg til el-fiolin nå, så da blir det en del fioliner! Legg til bratsjen, og vi har fiolin, el-fiolin, hardingfele og bratsj =)



Så nå skal det spilles! Eneste problemet er at den ble ustemt på vei hjem, og jeg har prøvd i sikkert ti minutter å stemme den, uten særlig hell..... =P

(Bildene er kanskje litt dårlige, men de er tatt med webcam)

Kristiane :)

2 kommentarer:

  1. Det var en utrolig flott hardingfele da kristiane...skal bli gøy å høre deg spille på den. Er det veldig anderledes en vanlig fele?

    SvarSlett
  2. Hehe, den er kjempeflott! Og kjempefalsk... XD

    ja det er jo doble strenger, så det høres litt annerledes ut. Men det er jo samme prinsipp. Folkemusikk-lyd, liksom =P Du må få høre en gang, ja =P Hehe.

    SvarSlett